Blues Last Magic

Blues Last Magic
valack
född 2013.
E: Blue Eyed Candyking U: Nickis Magic Star
 
Hösten 2014 åkte jag och en nära vän ner till Uddevalla för att hämta hem min blivande stjärna. Jag hade bara sett honom på bild innan, så det skulle bli super spännande och se hur MIN nya häst såg ut. Jag blev ju inte besviken.
Det var en liten men kaxig 1 årshingst som nyfiket kom fram och hälsade. Han var lite för framåt till och med. Vi gulligullade lite innan det var dags att lasta. Jag minns hur det lös bus ögonen och han tyckte det var kul när vi gjorde några enklare övningar i linan innan det var dags för lastning.
Lillkillen följde nyfiket och trygt med mig in i transporten och 10 min senare var vi på väg hemåt mot en 7 timmar lång resa. Resan gick bra och han stod som ett ljus hela vägen.
 
Sen den dagen har han bott hos mig och vi har hunnit göra mycket roligt ihop. Han har alltid varit en trygg och stabil individ som utan problem står ensam uppbunden i stallet eller går ensam hemifrån utan kompisar. Jag älskar det! Jag har alltid haft stressade och otåliga hästar som varit av den hetsigare typen. Så detta är för mig helt nytt och helt underbart.
 
Idag är han 3 år och påbörjad inridning. Lika snäll och lugn nu som då, om inte något tryggare. Än så länge har vi inte kommit så långt över huvudtaget, mest ut i skog och mark för att hitta framåtbjudning. Han lyssnar bra på röst och går fram för mina skänklar i alla gångarter. Just som det är nu har vi fastnat lite med galoppen, men det släpper förhoppningsvis snart. Jag har inte bråttom.
 
Än så länge har vi varit på 3 tävlingar och placerat oss i samtliga. Showmanship och trail at hand är de vi ställt upp i. Bästa reslutatet är när vi var på hjo ko i somras och van trail at hand med en score på 71,5.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback