Första gången i ridhus

Förra veckan var vi på gran canaria på semester, och då var världens bästa Mysan gårdsvakt åt oss. Med sig hade hon då sin söta ponny Gangster. 
Skönt att kunna lägga ansvaret på någon man kan lita på. Hon fick till och med rida min lilla ögonsten. Första personen förutom jag som suttit på honom. 

Ridtarmen sög lite extra mycket när jag kommit hem från semestern så vi åkte ner till ridhuset och red lite. 
Det var debut för mig och Blå i ridhus uppsuttet. Nemas problemas! 

Märks att han är bäbis, hårddisken blir full på en gång. Vi kunde trava 2-3 varv på volt sen märkte man att de blev för mycket. Men han var jätte duktig verkligen! 
Började kika lite på sidepass, och det gjorde jag genom att ta hjälp mot väggen. Han förstod principen så vi tragglade inte så mycket mer med det. 

Eftersom man inte kan rida så länge på bäbishästar så var Mysan snäll och lät mig glida runt på G några varv. Han körde med mig som tusan och jag skrattade mest för att han är så liten och söt. I slutet gick det väl lite bättre i alla fall. En grym liten ponny! Kan vara en av de mest välskolade hästar jag ridit faktiskt 😃













Elin Nes

Nästa gång får vi ses när ni är i mitt stall och hälsar på! Så kul att se hans framsteg och hur fint du guidar honom 😄💕

Svar: Ja absolut! :D såg att du redan hade varit där, så då hörde jag inte av mig men nästa gång så 😄💕
blueslastmagic.blogg.se

2016-02-25 / 12:56:35
URL: http://sagapach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback