Mörkret börjar bli en vana

Igår blev det en liten tur i skogen med pannlampa i mörkret. Johanna, min lillasyster har börjat rida min Oliwer 1-2 dagar i veckan så vi passade på att sällskapa. Dock var min andra lillasyster också med, så dem red tillsammans barbacka på Oliwer och jag på Blå.
 
Jag testade att rida med bosalen för första gången. Han svarade och gav efter jätte fint på den, men jag var inte riktigt nöjd med den. Jag tycker inte jag kan guida honom ordentligt med den, så vi var nog inte riktigt mogna för den ännu. Han behöver lära sig mer vad mina ben betyder. I framtiden tror jag dock att det kommer bli super bra.
 
Blå(san) knallade på piggt och glatt med fin framåtbjudning, det märktes att han trivdes och tyckte det var roligt. Jag checkade av lite medan vi red. Stoppen börja komma mer och mer och han börjar få tempo i backningen. Dessutom blir dem bara rakare och rakare. Kul! Nu känns det som vi äntligen börjar komma igång.
 
Det blev mest skritt under turen eftersom tjejerna satt 2 på Oliwer, men jag smög in någon trav då och då. Jag känner mig mest lycklig och stolt över att han är så trygg och alltid går fram först utan att ens blinka.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback