Om mig

Jag som sitter bakom datorskärmen och skriver på bloggen heter Michaela och är snart 22 år. Hästar har varit min stora passion här i livet och något jag alltid satsat helhjärtat på. Bor gör jag utanför Uppsala tillsammans med min bättre hälft på en gård där vi hyr. Förhoppningsvis är vi snart ägare till egen gård, letar gör vi i alla fall.
Vi har tillsammans 2 hundar, 1 katt, fiskar och sen mina 2 hästar. I framtiden har vi förhoppningsvis några ungdjur (kor).
Jag jobbar som alla andra svenssons må-fre på ett super härligt jobb, Ramudden. Här har jag varit fast i snart 2 år och jag trivs jätte bra.
 
Mest erfarenhet av hästar har jag som youth ryttare, jag praktiserade mycket på olika ställen. Tävlade och tränade otroligt mycket och intesivt med flera olika hästar. Bästa meriten är nog alla första platser jag tog hem med mitt dåvarande appaloosa sto på Appaloosa SM och alla barrelrace titlar jag vunnit med min gamla Oliwer. Sen har jag mest hållt mig på små tävlingar då jag aldrig haft tillgång till det rätta hästmaterialet.
 
Jag är ganska allround som ryttare då jag prövat på och placerat mig i det flesta klasserna dock är det flesta inom WRAS så jag vågar mig inte påstå att jag har en merilista att skryta över. Favoritgrenarna är fruktansvärt olika, men endå så lika. Trail, westernriding, reining och kor (ja alla grenar som har med kor att göra). Jag har ett mål, och det är cowhorse, sen får vi se om jag någonsin kommer komma så långt att jag vågar gå ner för staketet, men boxningsklass är mitt första mål i alla fall. Det är jag ganska övertygad om att jag kommer få uppleva också.
 
Just nu är min ridnig lite ringrostig då jag haft ett uppehåll med träningen, men den finns i ryggmärgen och jag är övertygad om att den kommer tillbaka nu när jag börjar komma igång med Blåsan igen.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback