Året som kommer

Det är så himla roligt att äntligen få rida på sin lilla ögonsten. Bara att få börja planera och inse att man faktiskt har möjlighet att kunna få vara med på clinics och liknande är ju jätte roligt. Risken är att man planerar för mycket i stället. Vilket jag verkligen inte försöker göra. Största problemet är ju att alla event kommer samtidigt.
 
Som det ser ut nu så kommer jag ha 3 eller 4 tävlingar inplanerade den här våren. Dock beror allt på hur allt annat runt hästeriet ser ut, förhoppningsvis kanske vi hittar vår gård och då är det ju flytt som gäller.
Sen hänger det ju helt på hur Blåsan hänger och orkar med. Han är ju bara bäbis häst.
 
Tanken är så här:
- 17 april = Tävlingsdebut uppsuttet (ett mål i alla fall)
- 21 april = Tar jag med mig Blåsan till Karlskrona och åker och tränar för min grymma tränare Madlen över helgen.
- 30 April = Paint show (jätte osäker om jag ska vara med)
- 7 maj = Tävling i strängnäs
Sen ska han få en välförtjänt vila och eventuellt vara med på hemma tävlingen den 11 Juni innan han går på sommarlov helt.
 
Beroende på hur tidigare tävlingar gått så är jag lite småsugen på att vara med på hjoko, men vi får se. Vill verkligen inte pressa honom utan vi ska ha roligt i många år.
Vi ska pröva på mycket roligt ihop.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback