Dagarna bara springer iväg

Som rubriken lider... det är inte kul att vara "vuxen"... känns inte som man gör annat än jobbar, äter och sover haha! Ska bli skönt med sommartid så man har lite mer tid att rida utan pannlampa. Nu måste jag ta tag i träningen, det är mindre än en månad kvar till tävlingen och vi kan fortfarande inte galoppera på komando.Det är värdelöst att inte ha ridbana heller.
 
Jag hade önskemål om att få vara med i utomtävlande på E men TL godkände inte det, så jag får vara med i D-klassen och pröva så gott det går. Det är egentligen inte något svårt, jag är helt övertygad om att han klarar travdelen så länge huvudet orkar hålla ihop men galoppen är lite knepig. Byten är ju inte ens att diskutera. Målet är att kanske får några galoppsprång i alla fall.
 
Planen är att vi startar en trail at hand på morgonen och sen kör vi en westernriding. Då är det några klasser i mellan så vi har gott om tid att förbereda inför uppsuttna klassen. Då har han även fått en chans att kolla lite på omgivningen.
 
Den senaste veckan har vi haft massage och uteritter. I söndags han jag rida honom igen efter 1veckas vila (tappsko och skrapat upp insida lår). Snacka om en glad kille! Han var stolt som en tupp och trippade väldigt fort fram. För en sekund ångrade jag valet av bosal när han började skaka på huvdet och småbocka men han lyssnade fint på min röst och slutade, dock motvilligt. Blev ganska mycket trav för honom så han kunde göra av med energin och en hel del galopp också faktiskt. Han studsade fram i galoppen ett tag men jag satt kvar och vi fortsatte framåt i stället för uppåt. Hahah!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback