Några dagars vila

Bloggandet har legat på hyllan och så har även Blåsans träning gjort. Det är fördelen med bäbishäst, dom behöver ha sina vilodagar och jag hinner göra andra måsten.
 
Jag hade tänkt rida i lördags, men vi var på 2st husvisningar och jag sov lite för länge (haha oups) för att hinna rida innan.
 
Igår viste jag att jag inte skulle hinna. Vi skulle ta in hö, stapla ved, mocka i ordning lösdriften, städa och fixa i ordning min hästtransport. Jag såg hur min lilla 3 åring hade myror i brallan. Min stackars Oliwer fick stå ut med alla möjliga konstiga lekar, vissa ställde han upp på och vissa lessnade han och blev arg.
 
Därför var jag tvungen att rädda min gamla häst från den galna 3 åringen, så jag valde att longera och haltra Blåsan lite. Hahah han är för rolig! Hoppa studsa och flög åt alla kanter och varje gång jag bad om en vändning så såg han en jätte bra anledning för att bralla lite extra. "Det är så kuuuul när matte lägger all tid på mig".
När väl haltergrimman var på var han fult koncentrerad och lyssnade noga på mig. Sqare ställde han sig på en gång och då blev jag lite imponerad. Jag har inte bett om det sen vi tävlade på hjoko i somras.
Kul när det fastnar faktiskt! Framförallt eftersom jag egentligen är helt ointresserad av halterklasser.
 
I övrigt följde han fint, lite seg i starterna men grymma backningar. Raka, fina, bestämda och snabba. Me like!
 
 
Blåsan terroriserar Oliwer... Haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback